הומור בעיצוב

מחקרים הראו שחוש הומור יכול לשפר את הבריאות הנפשית והפיזית שלך, להגביר את האטרקטיביות שלך ולשפר את כישורי המנהיגות שלך.

כדי להצליח בשוק המודרני והתחרותי, חברות צריכות לעשות יותר מאשר לייצר מוצר טוב או לספק שירות אמין, הן צריכות לייצר קשר אישי עם המשתמשים שלהן. מעצבים יכולים להשתמש באסטרטגיות שונות לשם כך, אחת הדרכים היעילות ביותר לבנות מערכת יחסים היא באמצעות הכנסת הומור בעיצוב.

הומור הוכח כבעל השפעה מועילה על הזיכרון – קל יותר לזכור מידע מצחיק מאשר מידע לא מצחיק.. זה הופך את חווית השימוש במוצר לבלתי נשכחת. העלאת חיוך על פניו של משתמש יכולה להפוך את האינטראקציה עם המוצר לחוויה חיובית שאותה, סביר להניח, גם ישתף עם אחרים.

כולנו יודעים שיש לנו רק הזדמנות אחת לרושם ראשוני, בדומה לבני אדם, למוצר או שירות יש רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני מצוין על המשתמשים שלו, הכנסת הומור “למפגש הראשוני” מאפשרת לייצר חוויה חיובית שתיזכר לטובה. מפגש ראשוני יכול להיות אישור על קבלת מייל, אישור הזמנה, דף נחיתה ואפילו עמוד אודות הומוריסטי, ישאיר רושם חיובי וחוויה מהנה..

אז איך אפשר להשתמש בהומור בעיצוב דיגיטלי?

האנשה היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר להשתמש בהומור הן בעיצוב מוצר והן בפרסום, מכיוון שהאנשה מקלה על אנשים להבין מושגי מפתח. מותגים מרבים להשתמש בדמויות מצוירות שנועדו לעורר הזדהות וליצוק “אישיות” לתוך זהות המותג שלהם.

שימוש בהגזמה – סוג זה של הומור מקל על אנשים להבין את הנקודה שאתם מנסים להעלות.

הגזמה היא טכניקה המשמשת לעתים קרובות בעיצובי פרסום כדי לבטא את הנושא או היתרונות בצורה חזקה.

שימוש באפקט הפתעה – אלמנטים שזזים באופן לא צפוי, כפתורים שמבצעים פעולות לא צפויות, פיצ’רים מיוחדים ועוד..

אז כמה טיפים לשימוש בהומור:

עקביות

הומור הוא חלק מהשפה החזותית כדי לתקשר עם המשתמשים שלכם. ויש להשתמש בשפה זו באופן עקבי בכל הערוצים והמדיה שלכם. הבדיחות שבהן אתה משתמשים באתר שלך צריכות לדבר באותה “שפה” כמו הבדיחות שבהן אתה משתמשים ברשתות החברתיות.

מינונים

אחד האתגרים בהוספת הומור לעיצוב שלכם הוא לדעת מתי להפסיק. כמות נכונה של כיף יכולה ליצור חוויה בלתי נשכחת, אבל יותר מדי יכול להשפיע הפוך – זה יכול להרחיק משתמשים, לכן זה חיוני להשיג איזון.

אל תוותרו על תוכן בעל ערך

אל תחליפו תוכן בעל ערך בבדיחות. גם כשאתם מחליטים להשתמש בהומור, הקפידו שההומור לא יבוא על חשבון תוכן ומידע חשובים. העיצוב צריך להעביר מסר ולמסור מידע ספציפי לקהל שלכם.

בהירות

לעולם אל תשתמשו בהומור על חשבון הבהירות. אם המשתמשים שלכם צריכים לעצור לרגע ולקרוא שוב את המשפט כדי להבין בדיחה, זה סימן ממש רע. שום דבר לא אמור לבוא על חשבון תקשורת ברורה ותמציתית.

חוויית משתמש תמיד בראש  

אל תתנו להומור להשפיע על חוויית המשתמש. אל תשתמשו בהומור אם זה מאריך את הזמן שלוקח למשתמש לבצע משימה או מסרבל את הפעולה שהמשתמש אמור לעשות.

הומור בעיצוב אתרים הוא כמו כדור אש בוער, שימוש מתאים יכול להפוך אותו לעוצמתי ושימוש לא הולם, יכול להפוך את העיצוב לקטסטרופה. ההומור צריך מאוזן, לא להגזים וגם לא להשתמש בו כל כך מעט כך שהוא כמעט ולא קיים. כאשר האיזון הזה מושג, העיצוב יכול להיות הצלחה מדהימה.

בנוסף, לא בכל פרויקט יש מקום להומור, לדוגמה, כשמדובר בארגונים ממשלתיים, הוספת הומור לאתרים ואפליקציות המייצגים ארגונים יכולה להיות בניגוד לציפיות המשתמש.

לכן חשוב להבין תחילה מי הקהל שלי ומה ההעדפות שלו? במיוחד כאשר אתם מתכננים ליצור קשר רגשי, חשוב שתהיה לכם הבנה ברורה מי הם המשתמשים שלכם ואיזה סוג הומור יכול לעבוד.

אהבתם? מוזמנים לשתף

בלוגים אחרונים

שתפו איש קשר

דילוג לתוכן