כוחו של צבע בגרפיקה ועיצוב

גרפיקה ועיצוב עיצוב לוגו לעסקים עיצוב לוגו יוקרתי עיצוב ובניית אתרים בניית אתרים לעסקים קטנים

רגשות הם עוצמתיים ומניעים את קבלת ההחלטות שלנו. כמותג, עלינו לטפח קשר רגשי חזק עם הלקוחות שלנו. אמנם אנחנו לא יכולים לספר לכל לקוח את "סיפור החיים" של החברה, אבל צבעי מיתוג באמצעות גרפיקה ועיצוב יצליחו לספק קיצור דרך ישר לליבו של קהל הלקוחות שלנו.

כשזה מגיע להנעת מעורבות במותג עבור אתר אינטרנט, צבע משמש כפונקציה מרכזית למשיכת תשומת לב ולהשגת נאמנות של לקוחות. עם בחירת צבע נכונה, משתמש יוכל לזהות מותג מוכר גם מבלי לראות את הלוגו.

יש גם טרנדים מסוימים בגרפיקה ועיצוב שמותגים עוקבים אחריהם לעתים קרובות כדי ליצור הזדהות. לדוגמה, מסעדות בדרך כלל אדומות וכתום, בנקים ומוסדות פיננסיים הם לרוב כחולים, מוצרי יוקרה בדרך כלל ארוזים בשחור וכו’

איך אני גורם לצבעי המותג לעבוד בשבילי?

אנחנו רוצים לעודד את האסוציאציה הזו על ידי שימוש חוזר בצבעי המותג שלנו.  צבעי המותג יתבטאו במגוון דרכים: לוגואתר אינטרנט, רשתות חברתיות, עיצוב חנות ועוד. חזרה על אותו צבע יכולה לחזק את המודעות למותג.

עלינו לבחור את צבעי המותג בקפידה מכיוון שתהיה להם השפעה ישירה על זהות המותג שלנו. ורוד יכול להיות הצבע המועדף עלייך אישית, אבל לא בהכרח מתאים למטרות העסקיות שלך.

כיצד לקבוע את זהות המותג שלך?

בחירת צבעי המיתוג שלך היא קלה אם אתה יודע מה אתה מעוניין לשדר ואילו מסרים אתה מבקש להעביר באמצעות המותג שלך. אחד השלבים הראשונים ביותר בבניית מותג הוא קביעת זהות המותג שלך, כלומר אילו מסרים אתם מעוניינים לשדר ללקוחות שלכם?

לאחר שקבענו את זהות המותג שלנו, נחליט אילו צבעים יעבדו הכי טוב על פי האסוציאציות הרגשיות של כל צבע.

לדוגמא, צבע אדום יהיה מצוין עבור חברה שרוצה לשדר אנרגטיות, אבל לא עבור חברה שמעוניינת לשדר רוגע ונינוחות.

 בואו נסתכל על המשמעויות שיש לצבעים ואילו רגשות הם יכולים לעורר.

צבעים חמים

אדום – פעיל, רגשי, נלהב, כוח, אהבה, עוצמה

כתום – חם, נלהב, הצלחה

צהוב – צעיר, תוסס, אנרגטי

צבעים קרים

ירוק – רענן, רגוע, נינוח, בוטח, שליו

כחול – נוחות, אמון, יושרה, נאמנות, אמינות

סגול – כוח, נוסטלגי, מותרות, אמביציה, רוחני

 צבעים ניטרליים

אפור – כבוד, חוכמה, סבלנות, מודרני

שחור – עוצמתי, נועז, רציני, אלגנטי, יוקרתי, דרמטי, רשמי

חום – חברות, אדמה, בית, חוץ

בחירת צבעים היא יותר מאשר עניין של העדפה אישית. לכל צבע יש משמעות שונה והוא יכול להשפיע על אנשים בצורה מסוימת. זו הסיבה שצבע כל כך חשוב לעיצוב ובניית אתרים – יש לו את הכוח להעביר את המסר הנכון על העסק שלך מיד.

בבואכם לבנות ערכת צבעי מותג, תכננו לבחור 3 צבעים:

צבע ראשי

מכל תכונות האישיות של המותג שלך, איזו מהן הכי חשובה? צבע הבסיס שלך צריך לשקף לא רק את התכונה הדומיננטית ביותר של המותג שלך, אלא גם לפנות לקהל היעד שאליו אתה מנסה להגיע. את הצבעים הנותרים עליכם לבחור על סמך מידת התאמתם לצבע זה.

צבע משני

הצבע שבו אתה משתמש הכי הרבה אחרי צבע הבסיס שלך. זה קצת יותר מסובך מבחירת צבע הבסיס שלך, כיוון שמלבד התאמתו לזהות המותג, הצבע המשני חייב גם להתאים ויזואלית לצבע הבסיס שבחרת.

צבע ניטרלי

סביר להניח שהצבע הניטרלי שלך יהיה צבע רקע, משהו שלא ימשוך יותר מדי תשומת לב. בדרך כלל יהיו אלה גוונים שונים של אפור, בז’, לבנים ולבנים אוף-וויט. לגבי הצבע השחור צריך להשתמש בו בחוכמה כיוון שהוא נוטה לשלוט בכל ערכת צבעים שהיא חלק ממנה.

זהות מותג חזקה היא בעלת כוח עוצמה רב. בשוק התחרותי של היום, זה יכול לעזור לך להתבלט, להעביר מסרים, ובסופו של דבר – לייצר קשר רגשי עם הלקוחות אשר יתורגם בסופו של דבר להגדלת המכירות . בחירת הצבעים הנכונים למותג שלך לא צריכה להיעשות באופן אקראי אלא תוך בחינה וחשיבה מעמיקה. 

אהבתם? מוזמנים לשתף

בלוגים אחרונים

שתפו איש קשר

דילוג לתוכן